Przykładowe ćwiczenia i formy zabaw z dzieckiem w wieku przedszkolnym (3-5 lat) - Miejskie Przedszkole nr 1 w Lubaczowie

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne:

Przykładowe ćwiczenia i formy zabaw z dzieckiem w wieku przedszkolnym (3-5 lat)

Dla Mamy i Taty

Orientacja w kierunkach przestrzennych.

- różnicowanie prawej i lewej strony;
- ćwiczenia orientacji w schemacie ciała;
- chodzenie po wąskiej ławeczce, po narysowanej kredą linii;
- chodzenie na wprost ze skręcaniem na dany sygnał w prawo i w lewo;
- biegi slalomowe;
- rzucanie piłką naprzemiennie prawą i lewą ręką.

Utrwalanie pamięci ruchowej.

- zagadki ruchowe polegające na kreśleniu w powietrzu kształtu dowolnego przedmiotu i odgadywanie przez dziecko, co to za przedmiot;
- demonstrowanie za pomocą ruchów różnych czynności, np.: mycie, jedzenie, rąbanie drewna i odgadywanie przez dziecko tych czynności;

Rozwijanie sprawności percepcyjno
 motorycznych.

- rzucanie do celu;
- rzucanie i łapanie piłki;
- gra w bierki, pchełki;
- obrysowywanie szablonów;
- malowanie farbami dużych kształtów;
- malowanie motywów ornamentowych, np. wzorów serwetek, talerzyków;
- kreślenie pędzlem, węglem na dużych arkuszach, palcem, patykiem na tacach z piaskiem;
- lepienie z plasteliny;
- mozaiki, układanki, kolorowe klocki, budowanie kompozycji wg wzoru;
- zabawa „Co tu się zmieniło?”, gdzie dziecko obserwuje otoczenie (zapamiętuje układ przedmiotów leżących na stole), następnie po zamknięciu przez nie oczu zmieniamy coś szczególnego
dziecko określa, co się zmieniło.

Wskazówki do pracy z dzieckiem leworęcznym.

- kształtowanie prawidłowej postawy ciała i ruchów podczas zajęć, gdyż warunkuje to poziom graficzny pisania;
- światło powinno padać na zeszyt z przodu od strony prawej;
- zeszyt podczas pisania powinien być ułożony skośnie, nachylony w prawą stronę, aby uniknąć w przyszłości wad postawy (lewy górny róg skierowany ku górze);
- dziecko powinno regulować dowolnie kąt nachylenia zeszytu, gdyż to pozwala mu na kontrolowanie czynności pisania;
- zadbać o prawidłowy układ dłoni, nadgarstka, przedramienia, tj.: dłoń wraz z nadgarstkiem stanowić powinna przedłużenie przedramienia; dłoń i palce trzymające pióro powinny znajdować się poniżej liniatury, aby nie zasłaniały zapisywanego tekstu.
       
Opracowała  Beata Ważna


 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego